Pro koncového uživatele
Pokud vyrábíte proutěná houpací křesla, jedno jako druhé, nepotřebujete konfigurátor. Pokud ale vyrábíte např. nástavby pro nákladní vozy, kde se všechno přizpůsobuje potřebám zákazníka a strávíte mnohdy několik hodin vypracováním jedné jediné nabídky, kterou následně zákazník odmítne kvůli vysoké ceně, může tato platforma sehrát pro další rozvoj Vašeho prodeje klíčovou roli. S odmítnutími zákazníků přichází nazmar čas. Čím složitější nabídka, tím více času. Kdyby však měl zákazník možnost si sestavu v konfigurátoru vytvořit samostatně, proseděl by sám několik hodin konfigurováním nejrůznějších sestav, aby si ujasnil, že nic z Vaší nabídky nechce anebo by si skutečně vybral optimální řešení (které si, když přijde na věc, na tom samém portálu můžete i objednat).
Výhoda je nasnadě. Nemusíte trávit čas nekonečnými výpočty a děláním nabídek, ale aktivním vyhledáváním potenciálních zákazníků, které můžete motivovat k návštěvě konfigurátoru, kde si nabídky mohou projít sami.
A Vy víte, že nabízíte něco, co se může stát pro zákazníka, hledajícího vhodnou investici pro zhodnocení svých peněz, zcela zásadně inspirujícím impulsem - vybavení lesní pily, moštárny, udírny, atd.. Anebo jste si vědomi, že nabízíte výrobky či služby, které podněcují emoce - vzdušné balony, motorová vodní prkna, pořádání teambuildingových akcí, svatebních obřadů a hostin - a už jen návštěva Vašeho portálu bude natolik pozoruhodným zážitkem, že se doporučení k návštěvě bude šířit mezi přáteli návštěvníků.
Pro smluvního partnera
Partneři jsou prima, protože k Vám mají nějaký vztah, určitý stupeň loajality a Vašim výrobkům rozumí. To zní jako idylka, která ale nebývá tak úplně idylická. Partneři chtějí dobrý produkt, kterému rozumí a dokáží ho zpracovat. Jenže pokud chcete mít hustou síť, musíte dělat kompromisy a pracovat také s lidmi, kteří nejsou rození obchodníci anebo nedokáží vstřebat věci tak, jak byste si představovali. Konfigurátor je věc, se kterou je možné řadu těchto problémů překonat.
V referencích je uveden náš klient, který pomocí konfigurátoru dokázal aktivovat rodinné příslušníky svých partnerů, kteří pomocí platformy dělají nabídky svým zákazníkům, aniž by měli podrobné znalosti o výrobku. Pokud je partnerem fyzická osoba pracující od rána do večera, nemá čas se věnovat administrativním pracem.